Pages

Centralizovano ocenjivanje đaka u školama

Da li u našem sistemu obrazovanja znači da kada dete dobije dobru ocenu nešto i zna? Da li su kriterijumi ocenjivanja isti nezavisno od nastavnika, nezavisno od škole koju dete pohađa?  U čemu škole treba da se takmiče? Po broju poklonjenih ocena ili po kvalitetu nastave? Da li privatne škole postoje samo da bi se delile dobre ocena deci roditelja koji mogu to da plate? Ima li smisla da kada nastavnik primenjuje strože kriterijume ocenjivanja bude na udaru svih, a bude pohvaljen kao uspešan nastavnik kada poklanja nezaslužene ocene?

Ima li smisla uopšte ocena kada ona ni približno ne predstavlja znanje? Da li je alternativa da ukinemo ocene, da uopšte ne podstičemo takmičarski duh kod dece?

Kome smeta da se deca takmiče u znanju i da se precizno zna kada neko dete vredno i naporno radi?

Jedini način da se sredi ovako razrušen sistem obrazovanja jeste da se ocenama ponovo vrati uloga zbog koje postoje - da ocene budu merilo znanja, Verujem da će se nakon toga i ostali problemi u obrazovanju rešiti.

Predlažem da se uvede centralizovani način ocenjivanja. Rešila bi se  suština problema. Jednostavno bi se prepoznala sposobna i vredna deca. Jednostavno bi se prepoznali kvalitetni i sposobni nastavnici.

Ovo većini odgovara. Zašto da zbog pojedinaca ostavimo postojeći sistem obrazovanja? Većini odgovara uređen sistem u kome se ceni znanje i naporan rad!

Način realizacije centralizovanog ocenjivanja učenika:

  • napravi se baza pitanja i zadataka iz svih oblasti, za sve predmete
  • odrede se težine svih pitanja i zadataka.
  • softverski se omogući slučajan izbor pitanja i zadataka određenih težina
  • testove pokreću učenici na školskim računarima
  • ocena sa testa se upisuje u dnevnik
  • bazu zadataka rade nastavnici sa iskustvom u prosveti, koji poznaju đake.  Ne "stručnjaci" koji đaka nikad nisu ni videli.
  • nakon testiranja sistem sam analizira rezultate i rade se korekcije težine pitanja i zadataka. Pitanje koje su svi tačno rešili ne može biti teško. Pitanje koje je rešilo mali broj učenika sigurno je teško. Na ovaj način bi se korigovali nastavnici koji prave bazu podataka, a i kako se znanje dece povećava iz godine u godinu pitanja bi se tome prilagođavala.


Ako imate bolje predloge slobodno komentarišite.

Nema komentara:

Objavi komentar